Sahabat Alam Maya

Friday, May 20, 2011

Dah Tempah Baju Raya Ke?

 Bulan 5 pun dah nak sampai hujung bulan.. tak lama je lagi nak raya. Dah jahit atau tempah baju untuk raya ke? Munna baru je tempah semalam.. tiap-tiap tahun munna mmg akan beli kain dan terus jahit di kedai Rosmart... memang rasa selesa dan sesuai je baju yang dia buatkan. 


Ini baru sepasang je.. ada lagi kain sutera yang beli di Kelantan yang belum  hantar untuk di jahit ..sepasang lagi baru je dapat sutera Vietnam dari bos munna yang pergi ke Vietnam hujung minggu yang lalu... jadilah 3 pasang je baju kurung tahun ini..

31 comments:

  1. kat tempat saya semua tukang jahit da gantung signboard tempahan ditutup~~haih~~

    ReplyDelete
  2. wah! semangat munna menempah baju raya...dah ada kain, bagi je pada tukang jahit...akak pun selalunya akan beli awal bulan 6,nak tunggu balik kelatn dulu...cari kain murah dan cantik...

    ReplyDelete
  3. as dh tempah. hahahahha. tapi nak pakai dl sbb byk org kawen ct sekolah ni. huhuuuhuhu. nti tempah lagi

    ReplyDelete
  4. wah! awalnye dah anta tempah, heeee~ kak Munna, saya maybe nak hantar gak la pas nih..takot lambat2 dowang tak amik dah kan....risau pakai baju raya lama je, dah tak muat! hehehehee...puasa pun lom abis ganti lagik, adeh!

    ReplyDelete
  5. baju raya utk lyn dan encik suami
    dah siap.... puasa je belum ganti... ekekeke

    ReplyDelete
  6. Sha da beli baju raya 2 mggu lepas...ptg ni br nk anta kt tailor :)

    ReplyDelete
  7. kak...
    tak pernah buat dan beli di rosmart...sgt mahal...pada sy laaa...sbb kawan2 yg g buat kat sane n beli yg dah siap pun ade...selai 3,4 ratus....

    ReplyDelete
  8. huhuhu belum layie .. nak tempah juge , tapi kain lum ade huhuhu

    ReplyDelete
  9. tunggu masa nak pegi jakel. hahaha... baru terhegeh2 nak cari kain..

    ReplyDelete
  10. Seronoknyer munna....dah tempah baju awal2 senang kan...pasni boleh spend utk baju anak2 pulak kan:-)

    ReplyDelete
  11. waa munna dh hantar baju ye..yana kainnya pn lum cari lg...lg malas beli siap je :P//emm daddy ziyad ada wat tutorial terbaik menjahit punya..hehe

    ReplyDelete
  12. Munna...kalau style ALin habis jek raya terus tempat tuk raya tahun depan plak..kikiki

    ReplyDelete
  13. lum tempah..huhu
    rasa thun ni akak nk beli yg ready made ajo...

    ReplyDelete
  14. kita kalau dah serasi satu tempat tu,mmg ke situ je la kan..

    izan tak buat pun lg..beli baju siap..lgpun mood raya mcm kureng ini thn sbb tak cukup ahli huhu...

    ReplyDelete
  15. munna...
    ayu dah tempah...
    samalah munna... 3 orang jer dah dekat rm400... mujur 2 pasang seorang.. tapi en zalie sepasang jer.. hehehe

    ReplyDelete
  16. Kita tahun ni x tempah baju..cam x smangat jer..koz tahun ni x dpt blk kg.. sob..sob :(

    ReplyDelete
  17. Kakak baju semua jahit sendiri. Pasang labuci/manik pun pasang sendiri. Boleh ikut citarasa kakak.

    ReplyDelete
  18. 345 tu harga tempahan untuk 3 pasang ke munna? Maik aii mahai ya kat sana.

    Akak baru tempah hari tu 6 pasang, tapi bukan semua baju akak le, ada baju anak dan suami baru seratus lebih ..huhu

    ReplyDelete
  19. Munna baguslah ko dah wat preparation awal-awal.tak delah dekat nak raya baru nak sibukkan.

    ReplyDelete
  20. aura raya dah dekat kan...bestnya..

    elok tempah awal2 kan taklah nnt kelam kabut..

    ReplyDelete
  21. tahun ni nmpk nya takde la tempahan baju raya..pakai beli je la..

    ReplyDelete
  22. tak tempah lg, memg dah kna siap2 tempah sekarang, nanti kalut

    ReplyDelete
  23. selalunya akak beli yg ready made aje.. tp akak pun ada 2 pasang kain yg beli di bandung tak tempah lagi.. dari sehari ke sehari nak hantar tak pergi2 lagi..

    ReplyDelete
  24. opss...sy pun belum hantar lagi...kain pun tk cari lagi ni..huhuhu...

    kalau baju kurung...sy beli jer yg dh siap..

    tp..baju feseyn..kebaya or kurung moden..kena tempah..baru selesa pakai.. ;)

    ReplyDelete
  25. belom lagi la..kain dh ada igt nak cari kain utnuk baju plak...pastu nak upah jait..tp klo tak sempat mcm biasa la beli yg readymade hehehe..

    ReplyDelete
  26. waduhhh...kak munna tlh mengigatkan cma...
    cma lom tempah lagi kak..

    wow..meriah tgk rege tu..

    ReplyDelete
  27. wahhh dh siap tempat...
    tahu ni mama beli baju ready made lg..
    masih takde tailorr yg bagusss

    ReplyDelete
  28. baju raya dni dah siap 3 pasang hehe :D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails