Sahabat Alam Maya

Monday, May 2, 2011

Berita Terkini! ~ Osama Bin Laden Terbunuh

Berita terkini yang diumumkan di dalam Bulletin Terkini di TV3 pada pukul 12 tengahari tadi. Menurut berita tadi berita kematian Osama Bin Laden telah diumumkan sendiri oleh Presiden AS sendiri iaitu Barrack Obama Sebentar Tadi

AS bunuh Osama bin Laden: Obama


2011/05/02

WASHINGTON: Pemimpin Al-Qaeda, Osama bin Laden terbunuh dalam serangan yang dilakukan tentera Amerika Syarikat (AS), kata Presiden AS, Barack Obama dalam satu pengumuman menerusi televisyen negara itu, sebentar tadi. - AFP 


kredit : berita harian



Osama Dikabarkan Terbunuh di Luar Kota Islamabad  


Ahmad Salman
02/05/2011 10:41
Liputan6.com, Washington: Seorang sumber dari pihak berwenang Amerika Serikat menyebutkan Osama bin Laden terbunuh di sebuah rumah tinggal di luar kota Islamabad, Pakistan. Jenazah Osama kini dikuasai pihak berwenang AS. Demikian diumumkan secara resmi pemerintah AS seperti dikutip Reutes, Senin (2/5) waktu setempat.

Presiden AS Barack Obama mengeluarkan pengumuman yang dramatis ini segera setelah dikabari bawahannya dengan tiba-tiba larut malam waktu AS di Gedung Putih. Ini adalah prestasi besar bagi Obama dan tim keamanan nasionalnya.

Pendahulu Obama, George W. Bush, telah berulangkali bersumpah mengadili otak serangan 11 September 2001 ke New York dan Washington. Tapi sumpah itu tak pernah terwujud sampai kemudian kekuasaan Bush berakhir awal 2009.

Para pejabat AS mengatakan setelah pencarian yang sia-sia sejak Osama menghilang di Afghanistan pada akhir 2001, teroris kelahiran Saudoi itu mati dan jenazahnya dibawa otoritas AS. Dengan memiliki bukti jenazahnya makan akan membantu meyakinkan kalangan yang meragukan Osama benar-benar meninggal.

Osama menjadi target utama perburuan AS sejak dia mengelabui tentara AS dan pasukan milisi Afghan dalam serangan besar-besaran di pegunungan Tor Bora pada 2001. Penjejakannya kemudian meredup setelah dia menghilang dan banyak pejabat intelijen menyakini di bersembunyi di Pakistan.(Ant/AIS)
kredit : Liputan 6

15 comments:

  1. thanks sharing munnaa.. lamanye tak online.. hehhe

    ReplyDelete
  2. ishh biar benar nie .. takut nak kaburi mata kita je .. huhuh

    ReplyDelete
  3. Owh ye ke.. Kalau betul sumber berita nie, Innalillah.. Moga roh arwah ditempatkan bersama-sama org mukmin :)

    ReplyDelete
  4. ye ke kak munna? hany tak tgk tv td kat luar, tp tgk ramai gak blogger kuarkan entri nih

    ReplyDelete
  5. cian osama, makcik rasa dorang propa tak? dah berapa kali dia ni dilaporkan meninggal dunia. nak nye propa jelah berita tu.

    ReplyDelete
  6. huhu,x abes lagi rupanya citer pasal osamaladen nih.bukan ke perang dah abes,knpa bunuh2 lagi..

    ReplyDelete
  7. hoho.. hai kak...1st time datang sini.. entah betul ke tak berita ni.. apa taknya, osama tu pandai sangat sembunyi..

    ReplyDelete
  8. munna--
    thanks syer entry.,.
    betul atau tak.. tu lain cerita...

    yang penting kita doakan kesejahteraan sesama islam.

    ReplyDelete
  9. akak muna..ini propa je kan??
    x caye lahh..
    bukti tak betol ni

    ReplyDelete
  10. Hati kakak masih berat selagi belum ada berita yang menayangkan wajah dia dikapan sebagiamana kematian Al-Yassin yg dibom dulu.

    Banyak kali AS declared osama dah mati. So kita tunggu dulu kesahihannya....

    ReplyDelete
  11. akak pom dgr dlm berita tadi...

    ReplyDelete
  12. kalau lah betul al fatihah buat arwah

    ReplyDelete
  13. Kadang2 berita ni cuma propaganda jerr...banyak yg tersirat dr yg tersurat.

    Osama bin Laden terbunuh

    ReplyDelete
  14. xtau nak komen ape pasal ni..hehehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails