Sahabat Alam Maya

Tuesday, January 3, 2012

Akibat Kejutan Budaya Amalina Che Bakri Berubah Sepenuhnya


Tak sangka betul Amalina boleh berubah sebegini hebat. Amalina Che Bakri yang telah dianugerahkan pelajar cemerlang SPM tahun 2005 ini mengalami kejutan budaya di United Kingdom. 





Teringat zaman munna belajar dulu .. tengok ramai pelajar yang dari kampung awalnyaa berpakaian sopan bila datang je ke bandar dan berkawan dengan pelajar2 lain ... mulalah perangai dan gaya berubah...

24 comments:

  1. muda2 lg dh ke sana, x der pengawasan org tua pula tu, mcm2 leh jadi

    ReplyDelete
  2. sebagai saudara seislam, kita doa kan dia berubah ke arah kebaikan. Pintu taubat sentiasa terbuka selagi ajal belum menjemput.

    ReplyDelete
  3. memang kejutan budaya...
    tak sangka boleh merubah sekelip mata..

    selamat tahun baru juga..

    ReplyDelete
  4. terkejut jugak tgk berita tu pg td..kita doakan semoga dia cepat berubah ke arah kebaikan semula...

    ReplyDelete
  5. tak jadik omputih pon kalu dok ikut deme ter

    ReplyDelete
  6. Tuhan nak duga dia .. sebab tu tetiba dia berubah mcm ni. Kita doakan sahajalah yang baik-baik buat dia.

    ReplyDelete
  7. betul ke dia dikk
    huhuh akak risau kalau bukan dia
    pelanduk dua serupa ke huhuh

    ReplyDelete
  8. ye ke.. orang melayu ni mudah sangat terpengaruh dengan persekitaran,, knapa x jadi ikan, walaupun laut masin tapi isi ikan tetap manis? bila laa manusia nak meniru resmi ikan kan?

    ReplyDelete
  9. hmm.....sedih gak tgk dia macam ni...

    kita doa kan moga dia cepat sedar sebelum terlambat.. :)

    ReplyDelete
  10. Itula kalau pegangan agama tak kuat kan kak..

    ReplyDelete
  11. dulu sgt admire dgn dia.. sbb msa tu..dia femes sgt slalu dipaggil dlm program tv atas kecemerlangannya..

    n sbnarnya..kejayaan dlm dirinya adalah 1 ujian dr allah... agr sntiasa bringat n merendah diri,,

    tp apabila tlalu di agungkan...mnusia mudah lupa diri.. smoga dia diberi hidayah oleh-Nya

    ReplyDelete
  12. semuga dia kembali ke pangkal jalan sebelom terlambat..

    ReplyDelete
  13. salam kak munna...lamanye menyepi...??

    huhu..jika benar khabar ni...mudah2an semoga beliau kembali kepangkal jalan.... :(

    ReplyDelete
  14. Kesian mak bapak dia, kan?
    Bila tengok camni, rasa lebih baik anak belajar di dalam negara. Boleh gak pegi tengok bila teragak.

    ReplyDelete
  15. memang kesian kat parent dia. berita macamni yg buat parent kena berfikir bnyak kali tuk hntar anak belajar kat luar negara..

    ReplyDelete
  16. mak dia restu apa yang dia buat... nak wat cemano lagi kan huhu

    ReplyDelete
  17. hmmm... tulah.. kita pun terkejut..

    doakan yang terbaik sahaja yang mampu..

    ReplyDelete
  18. Tak boleh nak komen byk sb sy pun ade anak...semoga anak2 ie xilang jati dri mereka...insya'Allah..salam kenal & follo di sini~

    ReplyDelete
  19. butuh r lu amalina...up to date sangat r 2 kononnye...gua lgi cerdik lgi kaya dari lu beb tpi tak bdoh mcm bsikal tua mcm kau...lu nk bedebat ngan aku ke psal ni ...xde halnye aku pun skolah tnggi gak cume aku tak bangan mcm kau je...buat malu melayu n negara je kau ni...kau duduk je r u.k 2 smpai mampos...

    ReplyDelete
  20. butuh r lu amalina ...up to date sangat r 2 kononnye...gua lgi cerdik n kaya dari lu beb tpi tak bodoh mcm basikal tua mcm kau..kau nk bedebat ngan aku ke psal ni ...xde hal pnye aku pun skolah tnggi gak...kau ni bwat malu melayu n negara je...kau duduk r u.k 2 sampai mampos...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails