Sahabat Alam Maya

Monday, April 18, 2011

Apam Dot Dot Ku Tak Menjadi


Alahai!... punyalah semangat nak buat apam ini... tapi hasilnya tak begitu memuaskan. Rasa dan gebu dah ok... mencapai standard piawaian yang di kehendaki... tapi part dot dot tu tak menjadi. Sebelum masuk periuk pengukus dah cantik munna dot dot kan... tapi bila dah masak macam tak menjadi je... mungkin sebab warna dia kot tu yang jadi begitu.. Cer citer cer citer siapa yang otai buat apam ini agaknya apa salahnya...


Munna cuba buat ini sebab nak tengok menjadi tak munna buat. Ingatkan nak buat apam ini untuk majlis birthday Yasmin 24/4/2011 nanti.

28 comments:

  1. tak jadi ke kak munna? tapi sedap tak? kalo nak cube, bak la satu , hhehehe...

    ReplyDelete
  2. yang penting rasa tu dah sedap.. hehe

    ReplyDelete
  3. comel2 jer apam nie..x per munna ni kan 1st trial kan..nanti cuba lagi yer..

    ReplyDelete
  4. yana tk pandai le nk buat kuih segala ni...kalau serah kat yana jd lempeng gamaknya...muahehe

    ReplyDelete
  5. TAKPE..CUBA LAGI MUNNA...AKAK PN BILER TGK GERAM JER RASA NAK MAKAN APAM TU TP NAK WAT SIFAT 'm' TINGGI SANGAT ..HEHEHE

    ReplyDelete
  6. itulah kak,dotdot dia x menyerlah sgt kak.haha

    ReplyDelete
  7. Try lagi buat kak munna..lepas ni mesti menjadi betull sebab sikit sgt je yg tak menjadi yg lain ok!!terror akak buat apam..saya sukeeee...hihihi..

    ReplyDelete
  8. itu dah jadi la tue..saya tgk kalernya semuanya ceria2 belaka kan

    ReplyDelete
  9. munna, sana sini kc tgk org buat apam polka dot ni, siap ada 'filling' lagi. satu hari nnt, kan, kc mesti nk cuba. masa tu munna dah terror, boleh la bgi tunjuk ajar kat kc ye.

    ReplyDelete
  10. makcik serik kalau cakap pasal apam ni.trauma tau. belajar ngan arwah mak apam beras sampai sekarang pun tak pernah menjadi. ko kena cari yang pakar ni.munna ko jangan give up plak.

    ReplyDelete
  11. hehehe nak kata otai tue tak la.. tapi bole la...apa yg pentig lebih kan dot tue..jgn terlalu sedikittttt

    ReplyDelete
  12. kira jadiklah tu...cuma kaler dot2 dia aje yang tak menyerlah...

    ReplyDelete
  13. try lg la.. nk kasi petua pun kita pun tak pernah buat lagi...

    ReplyDelete
  14. skrg ni pun ramai dah jual apam dot-dot ni kan...?

    erm...mungkin warna pink tu..pekat sngt...myb boleh kurangkan sikit warna nya...

    enth la..itu cuma pandangan sy..hehe..sy pun tk pernh cuba buat apam ni.. :)

    jom ke APA KATA HATI pulak ;
    LAUK MALAS

    ReplyDelete
  15. bila la lyn nak buat...
    barang2 semua dah ada.. cuma mrs.R je tak sampai lagi

    ReplyDelete
  16. mungkin munna guna color yg seakan2 aje itu yg tak nampak warna tu lain kali yg bab dot2 tu kena tebalkan sikit color.kita tak pandai gak tp slalu kita wat masa belum masak nampak ok bila dah masak dot2 mcm hilang

    ReplyDelete
  17. yg penting rasanya sedap munna...takpe2 lepas ni cuba lagi kasi dot2 nya cantik ye~

    ReplyDelete
  18. cuba lagi munna, dah nak jadi tuu...

    ReplyDelete
  19. Kira okla tu kak, yg penting rasa tu sedap.. :)

    Dot2 tu nanti akak guna kaler shining, baru nampak keserian tuh :)

    ReplyDelete
  20. comel nampak apamnya.

    Yang penting rasa ada, lepas ni leh praktis lagi kan munna

    ReplyDelete
  21. comeLL laaaa.....ada kaler maler....

    ahad nie erk birthday parti YASMin..beshnyaa nak join jugak blew akak..hehehehehehe

    ReplyDelete
  22. cumei jer apam tuu ..
    akak x dpt lah nak tolong sbb sampai skrg x pernah cube buat layie :))

    ReplyDelete
  23. bab nih mmg tak dapek nk nolong munna..dilla pun baking2 tak lepas lagi..huhuh

    ReplyDelete
  24. kakmunna, nak yg hijau....hijauuuu ;)

    ReplyDelete
  25. 2 r kak. cikna pom xpandai bab dot2 2. ada yg cikna tgk macam2 corak diorang buat comel2

    ReplyDelete
  26. hahah...ni mesti baru belek resepi jelita april ni. hoho... salam kenal

    ReplyDelete
  27. cma tgk apam dah memjadi..tp dot2 tu nmpk x clear..huhuu..ok la tu..cma buat hari tu langsung x menjadi..liat..kak munna kena tnya pada yg pakar..xpe2 bole cuba lagi..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails