Sahabat Alam Maya

Tuesday, April 26, 2011

Dah Nak Kena Servis Rupanya


Biasalah perempuan kebanyakkanya cuma pandai bawa kereta saja.  Bab-bab servis kereta atau baiki memang tolak tepi je. Dah kena tegur dengan En. abang yang meter kereta dah patut hantar servis kat Perodua  barulah perasan yang meter Alza munna dah lebih 5000 KM. Nampaknya kena tunggu hari cuti En. abang lah baru hantar kereta munna ni  ke pusat servis. 

57 comments:

  1. servis jgn tk servis..nanti mkin byk ragamnya...

    ReplyDelete
  2. oh kalau lebih 5000km kena servis ye baru tahu hehe

    ReplyDelete
  3. ya betul... kami org pompuan tau tekan minyak sajok

    ReplyDelete
  4. hehe kena tau gak kn sikit2 pasal keta ni, tau isi minyak pastu rosak2 hantar servis je huhu

    ReplyDelete
  5. samalah munna.. tahu start enjin dan jalan aje.. bab2 lain mmg selalu dok harapkan en.asben tlg uruskan..

    ReplyDelete
  6. cam familiar je meterboard itew.. ekekekek.. =)

    ReplyDelete
  7. Hihihi. Kc dah terbiasa gi anta servis SUV tu sendiri.

    ReplyDelete
  8. hehe..samalah, tahu bawak kete je, lelain cik abang yang buat..

    ReplyDelete
  9. Kakak pun sama Munna. Jangan kata service, cuci pun tunggu abang juga... Isi minyak, drive je yg kakak tahu. Heee.....

    Dulu masa anak dara rajin pulak ye...

    ReplyDelete
  10. He3 saya pun camtu la.. tau bawa kereta n boh minyak ja.. yg len tu cik abg la..

    ReplyDelete
  11. servis keta yg bakal menerbangkan beberapa ratus...huhu...

    ReplyDelete
  12. huhuhu bila tgk nie teringat keter akak .. pun sama kena servis dah .. dah lebih 5 ribu dah huhuhu

    ReplyDelete
  13. kak munna boleh geng dengan mak einn la..huhuhuhu

    ReplyDelete
  14. bukan munna sorg mcmtu, faa lagi la tak tau pasai keta,basuh keta pun tak pernah.p servus yeee munna...

    ReplyDelete
  15. sib baik en abg prasan hehe, org lelaki mmg mcm tu, sentiasa peka kalo bab keta nie :D

    ReplyDelete
  16. hahaha munna ok lg.. sy lg la...lesen buat hiasan je coz hb yg drive al d time ;)

    ReplyDelete
  17. Dia suruh servis jer? Kalu dia kata soh tukar keta baru, sedap skit dengar, ye tak? hehehehe

    ReplyDelete
  18. kete baru tu...sayang wehh...servis mesti ikut time tau-)

    ReplyDelete
  19. mak aih kak..lebih seribu tu..hahaha..sementara menunggu cik abg..bleh lg bawak kete slow berderak..hehe

    ReplyDelete
  20. kak,hari 2 jat lebih smpai 5k km tau.ha hambek.kesian kat kereta.

    ReplyDelete
  21. Hehee samala kita kak tahu bwk keta je, yg len smua xreti :)

    ReplyDelete
  22. ahha kakmunna, samala dgn hany tahu bawak isi minyak. servis ke ape, semua bg kunci kt MZ, sbb kalau dia servis duit dia...hihihi

    ReplyDelete
  23. biasalah tu munna perempuan.nasib baik akak tak de kereta. kalau tidak wat cam munna gak.

    ReplyDelete
  24. kalu msuk bab kete..bulat2 serah pada en. hubby..heheheheh.

    ReplyDelete
  25. mayana @ nak gi servis lah ni

    ReplyDelete
  26. sherah @ aha nasib baik baca blog kak munna baru tahu kan...

    ReplyDelete
  27. qemaishak @ mmg patut ambil tahu.. tapi sbb dah ada abg jadi mengada2 sikit

    ReplyDelete
  28. Hanis Azla @ biasalah org ada abg

    ReplyDelete
  29. ummi alya @ meterboard Alza ni

    ReplyDelete
  30. yus @ biasalah bila dah ada abg

    ReplyDelete
  31. kakchik @ ks mmg wanita besi..semua serba boleh

    ReplyDelete
  32. kak zakie @ munna part cuci kereta rajin sikit..lagi2 klu main air dgn anak2

    ReplyDelete
  33. wahida @ melayang rm 200-300

    ReplyDelete
  34. ieda @ kereta baru kak kena jaga maintenance ..insyaallah boleh pakai lama

    ReplyDelete
  35. budak degil @ give me five dgn mama einn

    ReplyDelete
  36. ummi talhah @ biasalah perempuan..tapi basuh kereta munna suka

    ReplyDelete
  37. syariza @ tulah masa dah kahwin ada en abg yg ingatkan...masa anak dara dulu sokmo harapkan adik lelaki yg hantar servis

    ReplyDelete
  38. so shy lady @ boleh sangkut kat dinding ke

    ReplyDelete
  39. azieazah @ tu lah pasal..nasib baik kereta mmg dah baru

    ReplyDelete
  40. yana @ tu lah kak.. nak gi servis lah ni

    ReplyDelete
  41. apik @ mana lebih seribu..baru seratus je terlebih

    ReplyDelete
  42. zati embong @ lebih sikit takpe Jat

    ReplyDelete
  43. myra jay @ sama lah ngan kak munna ye

    ReplyDelete
  44. mummyecha @ angah @ samalah kita

    ReplyDelete
  45. hehe..cma cukup prihatin ngan keta a.k.a manja..mmg tiap2 kali sampai waktu akan pegi tukar sendiri..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails