Sahabat Alam Maya

Sunday, August 15, 2010

Tragedi Bangun Sahur


Baca Kosmo pagi ni... tersentap dengan berita amukan oleh seorang bapa hingga menyebabkan isterinya terbunuh , 2 orang anak perempuan mereka cedera dan si pengamuk mati ditembak oleh polis. Kesian pada anak mereka jadi yatim piatu di awal Ramadhan ini.

Macam-macam berita yang menyedihkan menjelang kita nak menyambut Aidilfitri ni yang sepatutnya kita sambut dengan gembira bersama ahli keluarga tersayang. Ini belum lagi nanti kita dengar berita pasal yang putus sana sini disebabkan main mercun dan berita kematian akibat kemalangan jalan raya.

Jadi teman-teman semua hindarilah dari sebarang perkara yang boleh menyebabkan tragedi akan berlaku, perbanyakkan amalan dibulan mulia ini agar kita dipelihara dan dihindari dari segala kecelakaan.

ni dari Kosmo

TELUK INTAN – Keheningan hari keempat Ramadan sebuah keluarga di Taman Mawar, Langkap di sini semalam tiba-tiba bertukar menjadi tragedi sekali gus menjadikan dua adik-beradik perempuan yatim piatu.

Bapa mereka, Mohd. Natri Sharuddin, 39, tiba-tiba mengamuk sebelum menetak mati ibu mereka, Khairul Bariah Mohd. Ariffin, 36, dengan parang.

Kejadian menggemparkan penduduk taman itu berlaku seawal pukul pukul 5 pagi apabila Mohd. Natri tiba-tiba menjerit meminta Khairul Bariah bangun bersahur sambil menendang pintu serta dinding rumah teres dua tingkat yang disewa mereka.

“Bangun sahur, bangun sahur.’’ Itulah jeritan Mohd. Natri sebagaimana diceritakan oleh Nazuwa, 10, yang terkejut dengan jeritan bapanya itu yang memecah hening pagi.



3 comments:

Related Posts with Thumbnails