Sahabat Alam Maya

Thursday, October 6, 2011

Baru Jumpa Kuih Beko Kat Sini

Selalunya kalau munna balik kampung en. abang di Kelantan munna mesti cari kuih ni. Memang munna suka sangat makan . Kalau ada yg balik ke sana mesti pesan belikan kuih ni buat munna.


Rupa-rupanya tak payah jalan jauh sampai kat Kelantan kat area rumah munna ni ada yang jual kuih ni panas-panas. 
RM 2 untuk 4 ketul... kalau kat Kelantan warna hijau sikit.

18 comments:

  1. Kueh feveret KC jugak ni munna. tp kat kl mmg susah nak dpt. kelantan je byk, kan.

    ReplyDelete
  2. Kuih Beko ni kuih apa munna..maksud jue berasaskan apa ye..tepung..pulut ke.. nampak sedap ye :)

    ReplyDelete
  3. kak,jat skrg d landa kelaparan,hihi.

    ReplyDelete
  4. kuih beko??? lya x pernah tgk lagi kuih ni...

    ReplyDelete
  5. alamak baru tahu ada kuih
    nama gitu...hehe

    ReplyDelete
  6. aida xpernah rasa lagi kuih tu. hehe.

    ReplyDelete
  7. tak pernah tengok kuih ni,..
    rasa oun sah2 tak pernah..

    ReplyDelete
  8. tak pernh jumpa lak kuih ni...

    kuih ni di buat dari apa kak...pulut..?

    ReplyDelete
  9. Tak pernah mkn kuih ni..nampak sedap je tu..

    ReplyDelete
  10. tak pernah plak jumpa dan mkn kuih ni kak...akak beli kat ne????hehhehe

    amboiii...memiza jugak ek....hehehhe

    ReplyDelete
  11. sedap ke? dibuat dari apa munna. macam akak tak pernah jumpa kat p.klang

    ReplyDelete
  12. Saya pun suka kuih Kelantan. Dah lama tak makan Gelembung Buaya...

    ReplyDelete
  13. Owhhh, nak kena try gaklah nanti2 bile ke Kelantan :D

    ReplyDelete
  14. kuih ni ada kelapa ke? mcm penah mkn n tgk tp takot izan pnggil nama lain... =)

    ReplyDelete
  15. kakNo suka sangat makan kue ni munna..klo kat trg wane camtu la..makan panas2 dan garing2...peeeeehhh...

    ReplyDelete
  16. x pernah jumpa.kuih dr ubi ke?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails