Sahabat Alam Maya

Tuesday, October 9, 2012

Rutin Sebulan Sekali

Tiap-tiap bulan menjadi tanggungjawab munna untuk bawa mak munna ke klinik pakar di Hospital Temerloh. Disebabkan mak ada diabetes jadinya dia perlu jumpa doktor pakar untuk diabetes dan mata sebulan sekali. Biasanya kalau ke hospital pakar munna memang bawa Kakak Meya sekali... sebab dia suka sangat ke sana ..sebab ada taman permainan dan ramai kawan-kawan katanya

Kakak Meya tengah skodeng bilik doktor....


Muka happy sebab dapat pergi hospital.... 


Mak munna... hampir 15 tahun menghidap diabetes... setakat ni alhamdulillah masih boleh di kawal ... 

13 comments:

  1. munnapn kena ambil langkah berjaga2 jugak tu..

    letihkan dok nunggu kt spital?

    ReplyDelete
  2. moga mak munna sentiasa sihat yer...

    ReplyDelete
  3. Kena jaga betul pemakanan kalau diabetes kan Munna.. Sayu pulak kakak tengok mak Munna

    ReplyDelete
  4. Semoga Mak kak Munna akn terus sihat ye...Amboi kakak Meya..Happy sungguh dapat pg hospital kan..hihihi..

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah semoga mak munna terus sihat dan dipermudahkan segala urusannya.

    ReplyDelete
  6. alhamdullilah..kawal la ya...kalau boleh elakkan komplikasi diabetes ..

    ReplyDelete
  7. semoga mak munna sepat sembuh.. mak linda pun ada diabetes gak.. tp degil, mkn tak nak pantang lansung.. skrg terbalik, linda lak mcm jd mak, bebelkan kat anak (mak)..hehehe

    ReplyDelete
  8. mcm mak saya..6 bulan sekali kena buat checkup kat hospital...3 minggu sekali kat klinik kesihatan.. :)

    ReplyDelete
  9. kakak meya suka g hospital?..ehehe.. cma akutt...

    semoga mak kak munna sentiasa sihat.. :)

    ReplyDelete
  10. yuppp... mak akak pun sama, setiap bulan kena p check, tapi mak senang sebab pandai berpantang, abah walaupun tinggi kadar gula tp sebab x pernah check diabetes dia ingat dia bebas,.. entahlah org tua sussah di'tegur'... harap2 abah sihat selalu...

    ReplyDelete
  11. asalkan semua terkawal dan buat rutin check-up takde masalah kan munna.

    mcm mak izan pun sebulan sekali mesti pegi klinik kesihatan nak cek kolestrol. dpt ubat pun byk sungguh...

    ReplyDelete
  12. baguss tu...

    mmg molek kita biasakan anak2 pi klinik/hosp.
    skuranya bila dewasa rutin check gula dlm darah akn dibuat oleh generasi kita...

    tahniah munna

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails