Sahabat Alam Maya

Wednesday, January 22, 2014

Kenduri Doa Selamat Berkhatan

Kenduri doa selamat ni family munna buat masa cuti sekolah hari tu sempena anak buah nak dikhatankan .


Kenduri dibuat sebelum budak berlima ni nak disunatkan tetapi masa hari bersunat yang tengah tu menangis taknak sunat kebetulan pula dia demam masa tu ... jadi ada alasan yang kukuhlah buat dia. Tapi nanti dia sunat nanti dah takde geng sebab yang bawah pada dia sepupu papat semuanya gegirl.

Gambar kat bawah ni semuanya menu yang dihidangkan sempena majlis hari tu. 


Ayam goreng berempah yang dimasak oleh adik munna ... towkey nasi kukus gelora



Menu kurma telor dan daging masak kicap pula en abang munna yang masak, memang mabelesss daging tu.


Kakak munna yang ketiga pula ambil tender untuk masak sayur kacang buncis goreng ni


Antara kuih muih yang ada.... pai tee tu memang sedap  


Pencuci mulut katanya....


Tuan blog beraksi depan lauk pauk yang akan dikendurikan....


Ni semua model untuk desa murni batik..... lai lai boleh pilih yang mana berkenan.... adik beradik munna. Boleh teka yang mana satu yang sulung sampai yang kelima tak? 


Nampak tak ustaz yang pakai baju purple tu.  Itulah Ustaz Heryanto Rizal Lokman .... selalu keluar kat tv9. Kebetulan ustaz ada program kat masjid di kampung munna jadi abang ipar munna jemputlah sekali dia datang makan kenduri.

 Alhamdulillah majlis berjalan lancar. Anak2 buah munna pun semuanya dah sihat2 belaka.

8 comments:

  1. Tapi sayanglah seorg tertinggal kalau tak dah sembuh. Bila lihat sepupu lain dah sihat menyesal agaknya.

    Banyak menu dan ramai juga jemputan ye Munna.

    ReplyDelete
  2. As-salam Munna..

    Alhamdulillah.. meriah majlisnya dan dah selamat semuanya..

    ReplyDelete
  3. Alahaii..Menu semuanya sedap..tengok pon dah terliur..hehee..kesian yang tengah tu..nangis kesiannya..

    ReplyDelete
  4. Sronoknya buat kenduri gotong royong begitu kan..anak2 bujang mak dlu, 1 buat kenduri kat umah org..khatan ramai.

    And yg si angah tu khatan kat umah sendiri je. Panggil MA dtg..so xde kunduri2. Senang dan ringkas je

    ReplyDelete
  5. tak tahan tgk menu tuh..adus..so so meliuqkan ..sedap..hmm kak munna la paling kecik kan..:))@bongsu..

    ReplyDelete
  6. nyum..nyum.. makanan yg telah tersedia hidang.. buat pembuka selera... kalo dekat ni, saya datang kak Munna, hehehe...

    ReplyDelete
  7. Berselera tengok menu2 ni kak :D

    ReplyDelete
  8. Salam K.munna..

    alhamdulillah..selamat semuanya..
    anak2 yg dirai mesti seronok ada kenduri mcm ni..

    hehe..adik beradik akak tgk sama jer.. tak dpt nk teka

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails