Sahabat Alam Maya

Friday, April 1, 2011

Rantau Panjang.... Destinasi Seterusnya

Hari kedua di Kelantan , lepas je Pasar Siti Khatijah kami sekeluarga terus bergerak ke Rantau Panjang. Sepanjang perjalanan memang kagum melihat rumah-rumah banglo orang kelantan semuanya cantik-cantik dan besar-besar pula. Bila tanya kat BIL Munna dia kata kat sini harga bahan binaan murah sedikit dan upah pun agak murah dari tempat lain tu yang pakat buat rumah besar-besar agaknya.

Rantau Panjang memang munna pergi punya kalau pergi ke Kelantan. Tak pernah jemu walaupun barang yang di jual boleh je beli di tempat lain. Cuma dekat sini adalah kawasan bebas cukai jadi barang-barang yang di jual agak murah dari harga di luar.


 Baju 2 pasang sorang untuk budak berdua tu murah je ni RM 5 sehelai untuk Yasmin dan RM 8 untuk kakak Meya. Munna juga beli jersi Harimau Malaya 2 pasang untuk anak buah munna dan beli 2 toto Narita dengan harga RM 35. 


Ikan bilis perasa tom yam memang sedap. Kalau pergi ke sini memang munna beli dekat akak tu sorang je. Sebab dia jual yang baru kalau yang orang lain takut yang dah lama.Munna beli ini 2 kilo harga dia sekilo untuk RM 18 lepas tu pack balik sikit2 untuk bagi dekat member opis dan jiran


Biji gajus ini munna beli 2 paket sepaket RM 10 aje memang murah ler. Kalau orang kelantan panggil biji tereh. Mula2 dulu tak tahupun apa dia biji terer ni tapi bila en abang tuntuk buah ni dekat tempat yang nama Ketereh baru tahu rupanya Ketereh tu gajus.

Itu je yang munna beli kat Rantau Panjang kalau mak munna macam2 macam dia beli ada pengukus, plus nasi, toto dan set mangkuk Vision. Kakak munna yang paling banyak shopping kat sini dekat rm 1,000 dia habiskan untuk beli set pinggan Vantage kat sini.

6 comments:

  1. bak selai bajuuuu kain seJOkk tuh......blew takkk yasmin..eehehee

    ReplyDelete
  2. kakmunna, sedapnye buoh terre tuh..ishhh

    ReplyDelete
  3. bnyknya kak muna beli.... shopping sakan tu!

    ReplyDelete
  4. Assalam

    Rindunyer nak gi Pasar Siti Khadijah.

    ReplyDelete
  5. Lamanya x ke kelantan, x ke rantau panjang. ma ayah kalau ke rantau pnjang sebok cari beras siam kak.hihi

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails